Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Saturday, December 5, 2009

Hujung Tahun Dah Ye

hmm .. pejam celik pejam celik dah pun hujung tahun .. awal tahun hari tu azam aku berkobar nak kuruskan badan tp hampehh je .. maintain je kot badan aku ni tp lemak tepu tu je susah nak terbakar dan terhapus .. takpe lah .. janji seluar jeans masih muat dan tak perlu beli baru, kira ok dah .. kalau citer pasal hujung tahun mesti org pikir tang bonus .. tak pun duk pikir mana nak pergi bercuti dgn family .. tp tidak bagi aku .. oh ye .. lupa lak nak bagi tau yg aku skang ni dah tak buat gaji lagi .. dan aku dah tak bermastautin dlm bilik kaca lagi .. best mmg best lah sbb dah terkeluar dari beban menjaga kesulitan dan segala rahsia tp yg tak best bila ada cerita di sebalik cerita mengenai pertukaran serta merta aku tu .. walaupun dah hampir 2 bulan berlalu, tp hati dan perasaan aku tetap pedih .. kalau ikut kata mr hubby, u let it go .. tp aku yg rasa beb! aku terasa org dah tak percaya kan aku lagi bila berlakunya pertukaran serta merta .. kalau pun aku ada buat salah, siasat lah dulu .. jgn main nak tembak je .. paling aku bengang, bila bab ungkit mengungkit .. beb anak aku dah 2 org ok dan anak aku yg sulong pun dah 6 tahun dah pun .. aku kahwin pun dah nak masuk 7 tahun .. takkan kau nak ungkit bab hadiah kahwin aku yg kau bagi tu dulu .. kalau kau nak balik aku boleh pulang kan sbb jatuh hukum haram bila org tu ungkit .. nasib lah kau bagi barang .. buatnya kau bagi aku duit sahih lah aku nak kena potong daging aku ni bagi kat kau balik sbb dah jadi isi daging dah pun bila aku duk blanja duit tu kan .. entah lah .. kalau ikut rasa hati mcm aku nak jumpa dan bertanya kesahihan citer sebegitu tp aku jadi malas bila memikirkan apa yg akan jadi next and next and next ..
aku skang ni dah duduk kat finance and handle voucher, store dan processing e-disbursement .. mmg totally account lah .. nasib lah aku tak buat journal tu semer .. harus mereng aku bila ada nak imbang segala debit credit tu .. duduk kat finance ni best sbb open air .. maknanya aku duduk kat partition dan belakang aku adalah view main road .. geng unit account semer best walaupun pada awalnya aku kekok .. skang ni aku dah pandai buat stok makanan dah .. dah pandai nak jadi loyar buruk semer .. dulu aku mmg susah nak pegi lunch, tp lah ni dah pandai ok makan kat manulife .. tp aku tak buat selalu sbb aku jadi flat bila dah kenyang .. dan lagi satu paling best bila aku ada OT nak claim .. hehehe .. ok lah tu kan .. dapat gak extra duit buat beli gincu dgn bedak ..hahaha
ok lah .. aku dah tak nak terkedu ke tersedu ke tersentap ke pasal pertukaran aku ni lagi .. pada aku kalau kau dah tak suka aku takpe .. life tetap kena teruskan .. dan aku akan terus menjadi diri aku walaupun ada yg tak suka dgn cara aku .. beb, hidup aku cara aku .. dan hidup korang lak dgn cara korang kan .. hehehe .. kita bertemu di lain bicara .. akan aku cuba utk terus gigih mengaktifkan kembali blog aku ni ..

No comments: