Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Friday, July 3, 2009

Mesin Basuh

smalam masa amik adik kat nursery, aku borak lah dgn cikgu adina .. cikgu adina ni semer muda² lg .. pastu cikgu ni pun mcm teringat sesuatu .. terus dia tanya kat adina ..

Cikgu : Eh, adina dah cakap tak dgn mama ??
Adina : belum lah cikgu
Cikgu : kenapa tak cakap ?
Adina : nak cakap mcm mana ye .. (sambil pandang aku ..) mama .. kesian cikgu .. dia takde mesin basuh .. mama boleh tolong beli kan untuk cikgu tak ?
Mama: hah ?? (iyer .. siler bayangkan aku dgn muka berkerut seribu sbb mcm tak faham)
Cikgu : smalam masa saya tengah basuh kain, dia duduk kat muka pintu .. pastu dia siap cakap "kesian cikgu ye takde mesin basuh .. rumah saya ada mesin basuh .. nanti saya suruh mama saya belikan untuk cikgu" .. kata cikgu tu kat aku ..
Mama: Adik ada duit tak ?
Adina : takde
Mama: kalau takde mcm mana nak beli mesin basuh untuk cikgu?
Adina : Mama kan keje .. mama lah beli .. adik kecik lagi .. tak boleh keje .. takde duit ..
Mama: pengsan mama adik .. (terus aku gelak² sambil pimpin anak aku utk masuk kereta)


kalau lah aku ni hartawan dan dermawan, sure aku dah belikan mesin basuh tu utk cikgu tu .. tp sbb aku sendiri pun kena kerja utk jadi hartawan, takdelah termampu utk membeli .. ya ampunnnnn .. pening aku ...

2 comments:

Mrs Zamzuri said...

wah... sempoi nye anak. hahaha... kalo semua anak2 camnih.. bisa kaya cikgu dr mak bapak yg selalu dpt barang2 sponsor ajak!

Aida said...

Mrs Zamzuri,
waduhhh bukkk .. rinduuuu sama kamukkk .. aku bisa ke sana nanti ..
pasal anak aku tu, dia mmg tau .. kalau bley, biskut kering yg kat umah tu pun dia nak bg cikgu .. semer cikgu .. sampai masak pun, nak suh sama mcm cikgu .. haiii lah anak ..