Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Thursday, January 28, 2010

Bila Cikgu Pun Kena Kapur

Hari isnin lepas entah kenapa tah anak dara aku tu tetiba je dia nangis masa ada assembly .. kat class tadika tu pun ada gak tau assembly .. jgn memain .. pastu cikgu dia pun tanya kenapa nangis .. pastu dia kata dia rindu kat mama .. alahai .. tersentuh hati mak ni hah .. kembang kuncup hidung aku ni bila dengar cikgu tu citer .. pastu cikgu tu sambung lagi .. tetiba dina cakap dia sakit perut .. cikgu ni pun suh lah di pegi baring kat bilik tu .. dia pun pegi lah baring sampai terlelap lah kot .. pastu cikgu dia pun mungkin lah kejut kan dia kot utk makan .. pastu dia boleh cakap kat cikgu tu mcm ni “cikgu sebenarnya saya tak sakit perut tapi saya mengantuk ..” agaknya dia cakap tu sambil muka tersengih kot .. aku dah bantai gelak dah .. pandainya anak dara aku ni berlakon ye .. yg tak patut tu, cikgu pun kena tipu hidup² .. pastu aku pun marah lah kat dia sambil ngadu kat mr hubby .. pastu mr hubby cakap “biar dia cakap tipu nanti masuk api..” dia reply balik “yelah .. adik tak buat lagi .. adik mengantuk je..” pastu terus balik rumah .. ehhh .. tak balik rumah .. tapi singgah kedai terus pegi makan malam .. sejak adin dah masuk sekolah kebangsaan ni, masa agak terhad utk masak sbb adin skang ni pukul 9 dah lelap .. mana cukup 1 jam nak masak kan .. ;p
Kalau dah malas tu mcm alas an aku bagi kan .. tp smalam aku masak .. aku goreng ayam tp beli nasi goreng kat kedai .. nak buat mcm mana .. terlupa yg beras dah habis .. hari ni baru pegi beli barang dapur kat MV dgn darling aku Fara .. tak sabar nak jumpa darling aku tu .. banyak benda nak bercerita ..

ni dia budak yg telah berjaya membuatkan diri dia tidur time class .. hishhhh

No comments: