Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Wednesday, May 16, 2012

Soalan Lazim : Acai

Soalan lazim bagi pengguna baru -:
  1. Kalau saya bfeed baby, boleh ambil Acai?
  2. Saya dalam perancangan untuk mendapatkan baby, boleh ambik Acai?
  3. Saya dah 2 minggu ambil Acai, tapi x berpeluh pun!
  4. Kalau period boleh ambil Acai?
  5. Saya ada makan vitamin yg lain, boleh makan Acai?
  6. Saya penggemar kopi atau nescafe yg tegar, perlu berhenti ke?
Jawapan untuk jawapan kat atas saya karangkan saja ye... Bagi jelitawan saya yg sudah pun menjadi mommy dan sedang bfeed, anda semua TIDAK BOLEH ye utk ambil Acai. Mungkin ada setengah penjual kata boleh. Tapi saya tidak menggalakkan sama sekali. Ada kawan bergurau dgn saya katanya "takut baby kurus ke??"... Tidaklah.. Kalau boleh biarlah baby tu dapat khasiat yg sepenuhnya.. Kalaulah dah tak bfeed boleh lah ambil ok.. Bagi yg sedang dalam plan utk dapat baby, anda juga TIDAK BOLEH ambil Acai.. Acai ni panas.. Nanti tak lekat-lekat pulak si sperma tu... Hihihi.. Kenapa saya tidak berpeluh ye?? Adakah anda pengguna ekon 24jam? Jadi macam mana nak berpeluh.. Jadi kurangkan penggunaan ekon tu.. Time period pulak, kalau anda ada period pain jadi stop makan utk 1-2 hari.. Lepas tu makan lah balik.. Part vitamin pulak, kalau boleh tukarkan jadual makan vitamin di sebelah malam.. Kalau boleh lah.. Kalau x boleh hmmmm susah skit nak tlg.. Mungkin selepas 3-4 jam baru makan supplement tu.. Dan soalan terakhir, anda boleh saja minum kopi.. Tapi tetap selepas 1 jam anda makan Acai ok..

1 comment:

ainmanan said...

Say n tnya..kalau minum minuman fiber sebagi mknn tmbahn boleh x.. sebab saya da masalh sembelit.