Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Wednesday, September 17, 2008

Puasa VS Adin

hehehe .. tengok tajuk mcm kelakar je .. tp mmg tu lah tu ..kalau ikutkan sampai hari ni, dah 17 hari kita berpuasa .. tp anak bujang aku ni baru je dapat puasa 9 hari termasuk yg smalam .. gigih betul dia berpuasa tau .. sebelum ni kalau balik keje terus amik dia kat tadika dan adik kat taska .. tp sejak kejadian dia buka puasa dlm kereta, terus kita org pegi beli makanan dulu then baru amik dia org terus balik rumah .. kira dah tak ada kes buka puasa dlm kereta lagi ..
tp ni nak citer lak bila dah sampai rumah ... selalunya, adik akan minta susu atau apa je makanan bila sampai rumah .. padahal dia dah makan kat taska .. ni kira kes saja je nak susahkan mama dia kan .. bila bab yg ni, aku pun akan cuba sedaya upaya utk buat adin lupakan pasal makan dan minum dengan pasangkan dvd cartoon ke .. altromen ke .. apa jelah .. cakap pun bebaik je .. suruh dia baring kat sofa dan tengok tv .. satu yg aku puji tang adin ni, dia jenis dengar cakap dan mudah beralah .. jadinya dia pun leka .. tp bila aku start masak je, mesti dia cakap "dah azan kan mama??" .. memula aku ok lagi .. layan je .. cakap pun bebaik je .. tp kalau dah sampai 5-6 kali mula nak naik sikit suara .. sudahnya aku diam je ... karang kalau terlebih marah sangat, aku pulak yg kena marah dgn hubby .. jadi diam adalah jln terbaik sambil ajak dia baring kat sofa .. pastu kena puji dia sikit "Adin kan good boy .. good boy dia kena baring" .. hehehe .. so far, mmg jln jelah apa pun yg aku cakap .. :)
bila tiba je waktu berbuka, time ni mmg aku nak gelak .. kita yg dah tua ni pun akan minum air berteguk-teguk .. tp adin ni minum sikit je pastu dia makan dan makan dan makan .. kalau ada roti jala tu 6 gulung, dia akan makan semer .. yg tinggal cuma kuah .. pastu dia akan minta nasi pula ... perghhhh .. mmg betul anak aku berpuasa .. huahuahua .. tp kan, air kat cawan dia hanya luak sikit je takkan lah dia tak haus ekk .. tp kan .. sejak dia berpuasa ni, badan dia susut lah .. tu yg tak syok tu .. kalau peluk dia terasa mcm kecil sikit .. :(
harap lepas habis puasa ni badan dia naik balik .. nanti mama buat bebanyak roti jala ye ...

No comments: