Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Tuesday, September 13, 2011

Bom Kampung

kalau sebut mercun atau bunga api sesapa pun pernah main kan .. anak kita pun main bunga api yg banyak asap tu .. paling tidak pun pop-pop .. tapi masa aku pegi rumah akak ipar aku kat johor sana, perghhhh .. merasa lah main bom kampung .. mmg kebabommmm lah bunyi dia .. gigih aku jadi wartawan sengal dgn mengusung kamera utk tengok lokasi dorang main bom .. nih adik beradik je yg main .. tu dorang duk tengah isi kabait (*spelling aku tak tau) dan bahan² dia untuk bagi bunyi kebabommmm
time ni, dia tengah nak membakar dah ni .. nampak api kat tangan tu .. seriau dah aku time ni .. tp lepas tu kena lari lah .. dan bommmmm .. mmg kuat lah .. pastu aku dengar lah ada balasan dari kampung sebelah .. mmg terbaik lah .. dorang main ganas mcm ni takde pun sampai nak masuk hospital .. sbb apa ?? sbb keselamatan terjaga ..

blok atau pun tempat isi bahan² telah ditanam dan disimen .. jadi takdelah isu pecah atau terpelanting atau pun apa jelah yg boleh mendatangkan kecederaan .. apa pun, lokasi dirahsiakan lah sbb langkah² keselamatan .. korang ada berani main bom kampung ???

4 comments:

Marsha~ said...

perghhhhhhhhh... bunyi mesti berdentum ni... otaaaiii

Aida said...

mmg marsha .. berdentum .. siap ada yg melawan tu sbb tak moh kalah .. ;)

Hanis Azla said...

kat kg en.asben akak dia org main bom batang kelapa dan batang paip.. mmg bergegar jantung dan rumah dibuatnya.. mmg berlawan2 dgn rumah sebelah.. tp yg pasti, keselamatan mmg terjaga..

Aida said...

kak hanis, rasanya budak kampung ni lagi terror main dan keselamatan terjaga kan .. dari bebudak bandar yg main mercun moden tapi habis semer tangan, jari dan mata luka .. aduhaiii ...