Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Monday, June 22, 2009

Chicken Pox Lagi ..

hehehe .. yeah .. topik masih lagi pasal chicken pox .. sbb adin lak kena lepas 2 minggu adik baik dari chicken pox .. pastu dlm 3 hari adin kena, mr hubby lak kena .. lahhhh tak kena lagi ke masa kecik dulu ?? hmm tak sempat aku nak tanya arwak mertua aku .. duk lah 2 beranak tu kat rumah sementara aku pegi keje sendiri .. adik pun, malas nak pergi nursery kononnya nak jaga abg .. alerrr cakap jelah nak semak kan rumah tu .. kan senang .. bukannya mama tak tau .. sesubuh aku bangun kemas rumah semer dah bersih terus aku pegi keje .. tp bila balik keje, mcm kena ribut taufan .. semer berterabur .. tarik napassss panjang² sebelum aku jadi tarzan kan .. selalunya aku akan buat tak pandang segala benda² yg bersepah tu .. pastu terus je mandi sbb nak muhasabah kan diri kat bilik air tu .. hahaha .. penatnyaaa rasa .. bila dah lepas mandi baru terasa kepala ni boleh function balik .. nak marah pun tak jadi sbb dorang akan ngadu yg dorang tu lapar lah, kena marah lah, abg buat adik lah, adik buat abg lah dan segalanya .. jadi bila si isteri mithali ni balik, haruslah aku jugak yg kena pegi cari makan .. nak masak semer tak bley kecuali masak air dgn masak nasi .. hmm dah sebulan dapor aku tu tak berasap .. jimat segala bawang, cili dan rempah kari tu semer .. kelakar pun ada gak sbb bila weekend je aku tak bley nak prepare breakfast .. semer kena beli bungkus .. sampai naik jemu dah aku tengok mak cik yg jual nasi lemak tu .. jadinya, ahli keluarga aku semer dah kena chicken pox .. so, lepas ni takdelah reason utk aku malas masak .. hahahaha ..

hari ni adin dah pergi sekolah .. siap cakap "ma, adin rindu lah kat kawan adin.." pandai gak dia faham ayat rindu ni ye .. sapa ajar ?? awak baru je 6 tahun .. faham ke ?? huahuahua ..

nota kaki : aku telah menjadi nurse pada mr hubby dgn jayanya .. tlg sapu ubat tu kat badan, kepala dan kaki .. aku tak bley nak amik pic dia tengah bertepek segala ubat tu .. malulah .. hahaha .. jadi, sempena hari bapa smalam tak bley nak buat apa² selain jadi nurse .. apa pun, Selamat Hari Bapa .. ;)

6 comments:

MS said...

beb, hang ada maid ker?
sape jaga time diaorg kena chic pox

hu hu hu

Unknown said...

mama adib ~ mana ada maid .. masa adik kena, gilir jaga dgn mr hubby .. tp masa adin kena mr hubby lah jaga sbb dia pun skali kena .. hahaha ..

dila~noor said...

klkr2..
tang muhasabah diri dlm bilik air tu takleh thn ok.. =)
mkn luar sesekali okla kn..
kalu dh straight 2 minggu muak jgk..
nk bwk dorg mkn luar kang muke betempek gitu org pelik plak..hihih

Nurmala Mazlan said...

kak..caner akak memuhasabah kan diri di dalam bilik air tu?? ahahaha`

Unknown said...

dila~noor,
hah .. 3 minggu tau akak ni muhasabah kan diri dlm bilik air dgn menyanyi sakan .. tp tak lah sampai jiran sebelah tu dengar .. sbb nak kawal diri dari jadi tarzan .. nasib lah kat sini banyak pilihan dila .. jadi hari ni kedai org tu, esok lusa tukar kedai lain lak .. tp tetap jemu ..

Unknown said...

mala ~ hehehe .. tak sangka lak pasal muhasabah diri kat bilik air jadi tarikan .. nak jadi penyanyi mmg dari awal terkeluar .. jadilah penyanyi kat bilik air je .. hahaha .. terus hilang marah .. ;)