Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Monday, December 27, 2010

Adin & Dina

minggu lepas time aku sibuk nak konvo, mr hubby duk pesan belikan Quran utk adin .. hmm .. adin dah naik Quran .. yeayyyy .. genap dia 7 tahun dah naik Quran .. Alhamdulillah .. zaman aku kecik² dulu pun masih lagi baca Muqadam kot .. jadinya bila mak aku dapat tau adin dah naik Quran, dia pun belikan Quran utk adin .. hadiah katanya .. tq mak .. buat susah je .. jadinya skang ni adin dah seminggu lah naik Quran .. kalau time aku dulu, bila naik Quran mesti buat pulut kuning .. tp ni kat kl sapa lah nak tlg masakkan .. aku tak pandai nak masak pulut kuning tu tp aku ganti kan ole² mutiara sabah utk cikgu tu .. boleh lah kan .. tp nanti, tetap nak kena jugak buat something kan ..
kisah adina plak, genap umur dia 5 tahun dia dah bley membaca .. skang ni dia suka baca komik dan buku cerita .. mana ayat yg susah dia akan tanya .. tp skang ni dah tak tanya dah .. lancar je dia membaca .. syukur sangat² bila tengok kemajuan the kiddos yg membanggakan .. tp dlm membanggakan tu tetap ada kelaku yg boleh buat aku plak rasa nak jadi tarzan .. hishhhhh .. tp takpelah .. kalau rumah tu senyap je pelik pulak kan .. tp kalau bising sangat pun masalah gak .. jadinya, ikut pada keadaanlah .. rasanya utk keluarga kecik aku ni tak pernah pun ikut keadaan sbb selalunya banyak yg riuh dari senyap .. hishhhhh

2 comments:

Marsha said...

bijaknye adin.. auntie naik qurna pun masa sekolah menengah.. huhuhu

Aida said...

tu lah tu .. anak² zaman skang ni bijak² belaka dan cepat tangkap apa pun yg dorang belajar ..