Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Monday, December 6, 2010

Pengantin Di JB

hari jumaat lepas keje, kami terus gerak ke mersing .. minggu lepas adalah majlis bertandang ke rumah pengantin lelaki .. rasanya tak ramai yg pegi .. org taman pun sibuk dgn majlis kawin .. jadi yg pegi, adalah dalam 4-5 kete je .. jadi lah kan dari takde lansung .. dari mersing nak ke jb, adalah dlm 1 jam setengah .. jadi kita org sampai, dalam pukul 12 .. pengantin siap makeup adalah dlm pukul 2.30 ptg .. gilerrr lapar dah aku .. perut ni duk bergendang mcm² lagu dah .. tp ku tahan jugak dgn wajah yg tenang .. dari jauh aku dah nampak ada mesin abc kau .. air kelapa pun ada .. makkkk aiii .. dah lah tengah panas .. ikut hati, mau je aku pi makan dulu .. tp mengenangkan diri ni dipihak pengantin perempuan, ku tenangkan anak tekak ni .. wakakaka .. sentap je aku tengok dorang makan .. kunyah baikkkk je !! dah lepas berarak, berkompang dan bersilat sessi bersanding plak .. ada plak tepung tawar segala bagai .. nasib suasana bising, jadi perut bergendang pun tak dengar .. gedebak gedebuk, dlm pukul 3.30 kita org pun dah berkumpul kat khemah pengantin .. udang cucuk tu mcm panggil aku je .. pastu nampak ikan siakap tu kenyit mata kat aku .. haishhhh .. pastu pengantin pun dtg .. sibuk lah dorang ni duk suruh aku makan dgn pengantin .. aku dah lah lapar .. nanti makan dgn pengantin confirm kena cover .. arghhh .. tak kira .. makan tetap makan .. wakakaka .. tak main cover² .. habis semer org ku edarkan lauk yg ada kat meja pengantin tu .. kira semer yg konvoi tu merasalah lauk pengantin .. ok .. jom layan gambar ..

lepas dah siap berdandan ..

tengok org bersilat plak ..

bersanding lagi ..

time ni ending utk makan beradap .. aku pun dah kenyang .. kek pun tak makan .. hahaha

To Yanti & Isham, moga kekal ke akhir hayat ..

3 comments:

Fieza79 said...

Selamat penganten baru buat kedua nya...cantek set pelamin dorang...

hahaa Aida tk saba nak melahap ye..hehee lps tu kenyang giler la kann..?

Marsha~ said...

hijau mata itamku.. huhuhu

Aida said...

thanx fieza .. mmg cantik .. both side andaman yg sama .. puas hati lah dgn org tu .. kenyang sampai dah tak bley nak jalan .. wkakaka ..

marsha, hijau campur biru tak sangka jadi cantik .. :)