Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Friday, September 17, 2010

Cucu² Arwah Tok Ayah & Arwah Tok Mak

  • yg berdiri dari kiri ke kanan : Uda dan Bang Chik
  • duduk dari kiri : Aqila (free hair), Iqa, Kak Ngah pangku Q, Kak Long pangku Dek Ya, Dina dan Adin

kalau lah arwah mertua masih ada, mesti mereka akan tersenyum dgn gelagat cucu² yg kian membesar .. 2 cucu yg besar tu pun dah pandai bercinta .. tak lama lagi mesti nak kahwin kannnnnn .. tp arwah mertua tak sempat nak tengok tu semua .. Dina sendiri tak berapa ingat arwah tok ayah dgn tok mak .. tp Adin ingat .. sbb adin dah besar masa tu .. cuma tok ayah tu dia tak berapa ingat kot .. arwah mertua aku pun hanya sempat sampai Dina je .. utk Iqa, Dek Ya dgn Q mmg tak merasa lah .. aku rasa kalau arwah mertua ada, mesti cucu² ni akan dibackup sentiasa .. salah mcm mana pun, takkan kena marah sbb org yg backup tu paling bessssaaaarrrr kat rumah tu .. ibarat kau dah takde hak nak marah ok .. sesilap, kau yg kena marah balik .. org selalu cakap, manjakan anak dgn manjakan cucu beza .. manjakan anak tetap kena marah .. tp manjakan cucu usahkan marah .. jentik pun tak ok .. tetap di hati mcm tu .. jadinya, the kiddos tu kalau kat melaka mmg lah dilindungi .. lebih lagi ayah aku tu .. pernah tahun bila tah adin tu puasa .. tp ayah aku punya tak sampai hati sbb adin ngadu lapar, terus ayah bagi adin makan .. sabarrrr jelah .. aku tengok kat dapur bukan main sedap dia makan nasi lauk kicap dgn ikan goreng .. nilah penangan ayah aku yg bergelar atuk .. skang ni kalau adin balik melaka, dia akan ajak atuk dia pegi gunting rambut .. sbb atuk dia melayan kan sangat .. ehhhh .. ni dah lari topik ni .. ok ... back on track ye .. rumusan dari gambar kat atas, cucu pak sahak dah ada 10 org .. yeayyyyy

6 comments:

Fieza79 said...

ramai kaum kerabat dia...meriah raya tu...

hai kembali bersiaran ni..hehe

Aida said...

fieza, tinggal adik beradik je utk belah keluarga mr hubby .. jadi lah kan .. untung adik beradik ramai ..

Marsha~ said...

cantheeeeeeeeeeeeekkk color ijau tuuuu...

Aida said...

marsha .. err kaler peberet u kan .. hehehe

Aleeya said...

tol tu ..manja la anak2 ko kat kg tu eyh...sama la..damia kat kg pun manja..atok n opah tak penah nak marah pun...huhuuu

samat ari raya aida, maaf zahir batin...

Aida said...

yaya, selamat hari raya juga .. :)
skang ni pun dorang manja plak dgn mak²sedara dan ayah² sedara plak ..