Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Thursday, September 9, 2010

Potong Kuku

Alhamdulillah .. esok dah raya .. kebetulan jatuh pada hari jumaat .. maknanya 2 kali lah kutbah kan .. satu kubah raya, satu lagi kutbah jumaat .. mesti anak bujang saya tu pergi ikut mr hubby .. dan tahun ni, buat pertama kalinya dina berpuasa dan paling best dia puasa penuh 30 hari .. dlm dia bising cakap lapar dan lama, tp akhirnya berjaya .. adin pulak kurang 1 hari .. aku mmg frust .. tp takpelah .. dia nak puasa tu pun dah kira ok kan ..
cakap pasal hari jumaat, org kata hari jumaat tu kan elok utk potong kuku .. aku ni kalau potong kuku mesti akan buang kuku tu kat area y bertanah .. sbb org kata elok .. org lah kata .. aku ni sbb dah jadi habit kan .. cuma aku tak lah mengamalkan potong kuku ikut sunnah nabi .. aku start potong kuku dgn ibu jari tangan kanan .. tp bila tengok kat pic bawah ni dia start dengan jari telunjuk tangan kanan .. korang ada amalkan tak ??

kepada yg nak amalkan, selamat menjadikan amalan korang .. hehehe

No comments: