Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Thursday, September 23, 2010

Yang Terutama ..

sebelum pape, aku nak minta maaf lah andai entri ni ada menyinggung perasaan .. kata org tak elok bergambar di tanah perkuburan .. tp aku sekadar mengabadikan untuk kenangan .. raya kedua tu baru kami sekeluarga ke tanah perkuburan .. raya pertama mmg tak digalakkan pergi sbb kawasan tanah perkuburan jadi sesak .. penuh dgn kenderaan dan lautan manusia .. sangat cantik di kawasan sekitar sbb ramai yg tabur bunga .. kita org pun tabur gak bunga dan siram air .. sebenarnya, aku tak berapa faham kenapa time raya je kita buat mcm ni ? kan elok kalau kita amalkan .. mcm mr hubby, kalau dia balik mersing dia akan ajak uteh utk ke pusara arwah ayah dan mak .. kalau tak balik, dia akan call uteh utk pastikan pusara tu bersih .. mungkin tu cara kami dan cara kita kan berbeza !

yg ni kat pusara arwah mak mertua aku .. bersih juga .. walaupun tak dapat di kebumikan sebelah-sebelah, tp tetap berdekatan .. dan the kiddos lancar membacakan surah Al-Fatihah .. Amin ..

2 comments:

Fieza79 said...

itu la asal raya je baru nk g tanah perkuburan...seharus nya hari2 biasa pon buat mcm tu la kan...hurmm

Aida said...

mungkin pemikiran kita ni kot .. asar raya je baru nak pegi .. kannn