Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Wednesday, September 15, 2010

Raya Datang Lagi ..

Alhamdulillah .. syukur kehadrat illahi atas rahmatnya dan keizinannya kerana bg aku peluang beraya lagi dgn the kiddos dan suami dan keluarga tercinta .. perghhh .. ayat mcm berdiri kat atas stage .. hahaha ..
ni citer pasal raya lagi ni .. kalau raya selalunya yg suka kanak² ribena mcm anak² kita ni kan .. tp mak² dan bapak² pun excited gak .. kadang over sangat sbb duk galak kumpul duit raya anak .. kalau tak cukup, di ajak nya si suami tu pegi lagi beraya .. hadoiiiii .. lemassss sang suami tu nak melayan sang isteri .. ke sang suami yg lagi over .. aku tak lah mcm tu .. kalau kutip duit raya pun dgn adik beradik je .. dgn sedara mara adalah jugak tp tak lah semer sbb sedara mara aku semer duduk bersepah .. mana yg rapat je aku pegi .. yg suam² kuku, aku pegi bila ada kaki jelah .. kalau takde, duduk rumah je .. hehehe .. disebabkan tahun ni turn raya mersing, kami semer beraya rumah yg terapat je .. yg tak rapat bukannya tak nak pegi tp dorang pun takde kat rumah .. nak buat mcm mana **alasan kan** :p
tahun ni mcm aku cakap kan, tema kaler purple .. dan aku buat pertama kali beraya pakai tudung ala² ariani .. tp bukan lah cap ariani .. nampak kena skit dgn muka aku yg sungguh penuh bagai bulan yg mengambang ni .. jom tengok family pic dulu ..

sedondon kan .. dan aku pulak dah mcm ustazah plak sbb tudung labuh gitu .. yg paling seronok pakai baju raya ni, the kiddos lah .. adin tu sampai ke ptg masih setia dgn songkok dan sampin tau .. sampai ptg tu dia terlelap depan tv pun masih lengkap pakairan raya dia .. nak harap kat mr hubby tu, separuh hari jelah bersampin dan bersongkok .. sudahnya baju melayu je yg dia layan .. songkok dan sampin dah siap dia lipatkan utk aku .. jom tengok semer yg ada kat mersing tu ok ..

ini lah keluarga besar aku kat mersing .. keluarga belah mr hubby .. semer adik beradik ada dah .. yg takde hanyalah kedua ibubapa mertua aku .. moga mereka dikalangan org² yg beriman hendaknya .. adik beradik mr hubby ni 6 org .. 3 lelaki dan 3 perempuan .. kalau ikut ada 8 .. tp ada 2 meninggal 1 lelaki dan 1 perempuan .. rasanya meninggal masa baby lagi .. yg dah kahwin baru 4 .. tinggal lagi 2 je .. yg ucu insya'allah takde apa aral, november ni nikah lah .. tinggal lah kak adik je .. tp dah ada calon dah tu .. cucu semer setakat ni dah ada 10 .. jadinya, kalau aku tambah lagi tahun depan jadi 11 .. hmmm .. nanti difikirkan lagi ... hahaha

2 comments:

Aleeya said...

vavava....cantek tema baju raya ko sekuarga...bestnye ramai gak family members yea..sure meriahhh :))

Aida said...

yaya, kaler purple .. tp kalau semer yg dlm pic tu purple kan best .. baru lah big family kan .. hehehe ..