Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Wednesday, January 12, 2011

Sejenak Yang Lalu

walllaaaa .. tajuk entri dah mcm buku novel .. hehehe .. tak lah .. ni aku saja nak bg penerangan seringkas yg mungkin kisah Gelombang Ungu@ Purple dan Gelombang Biru .. kisah nya simple tp disbbkan beberapa perkara yg mengaitkan perasaan, habis lah semernya .. standardlah .. bila hujung tahun semer org mengharapkan bonus dan kenaikan gaji yg bagus .. kalau tak bagus pun, terkena tempias pun org tetap bersyukur .. tp kalau dah terkena tiada kenaikan, tiada bonus tak ke boleh buat org sentap .. bila benda mcm ni berlaku pada org bawahan mmg susah nak buat tindakan tp bila terkena pada org yg berjawatan, barulah tindakan dibuat .. dan time ni barulah semer org bley bersatu hati .. mcm aku cakap .. isu bonus mmg lah isu sensitip .. tp kalau nak dibagi, biarlah telus dan saksama .. bukannya dgn mengikut perasaan .. kalau akal dan fikiran dikuasai oleh perasaan, maka segalanya akan hancur .. jadinya, gelombang yg aku war² kan tu adalah sekadar memohon kengkawan kat opis agar bersatu hati .. kerana bila kita bersatu, Insya'allah akan wujudnya jln penyelesaian .. jadinya, kami kena tunggu sebulan lagi utk penentuan .. jadinya, aku malas nak citer banyak .. kami akan terus menanti agar sesuatu akan berlaku .. Insya'allah ..

No comments: