Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Friday, August 26, 2011

Tak Serik!

rasanya di bulan Ramadhan ni mmg ramai yg pemurah .. dan rasanya kat pic atas ni adalah salah sorang pengemis yg dari negara luar .. tengok pengemis ni .. siap ada dapat roti john lagi .. pemurah kan rakyat malaysia .. tp pengemis ni kan pernah ditangkap oleh Mazidul dan ternyata pengemis ini tidak serik! dia masih lagi menjalankan aktivitinya dan kali ni di kawasan Damansara Damai .. sbbkan aku dah pun tengok email tu, jadinya aku tidak menghulurkan pada dia .. tp aku lebih simpati pada seorang ibu yg mengendong anak kecilnya .. pada aku, tangan yg menghulur lebih baik dari yg meminta .. walaupun berlainan negara dan mungkin agama, aku ikhlas mengenangkan anak kecil yg berpakaian agak kotor .. sekian, terima kasih ..
mood tak moh sedih lah sbb nak raya!!

2 comments:

Hanis Azla said...

betul tu aida.. tangan yg memberi lebih baik dari yg menerima.. harap2 sedekah kita itu diterima olehNYA..

Salam aidilfitri utk aida sekeluarga.. Maaf zahir dan batin dari akak andai ada salah silap..
Seronok sgt dapat kawan yg best mcm aida.. raya nnt jemputlah ke rumah yer..

Aida said...

Kak Hanis, wee .. jemput dtg rumah ye ?? saya pun mmg teringin nak jumpa kak hanis .. :)