Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Wednesday, April 20, 2011

Bila dah musim ..

hmmm .. citer musim ni mmg banyak musim kan .. musim org kawin lah .. musim budak naik skolah .. musim anak nak sunat lah .. musim afundi AIDA lah .. ehhh .. tetiba kan .. hahaha .. ni nak citer musim duriam lah plak .. aku kan hantu durian .. err tak hantu lagi dah .. aku dah naik taraf iaitu raja durian .. naik taraf pun anak aku yg bagi .. sapa lg kalau tak puteri durian Adina .. sbb dia kat skolah dah belajar pasal raja, permaisuri, puteri dan putera .. terus aku jadi raja .. mr hubby dia makan durian tp tak lah sehantu aku ni .. jadinya, bila ada durian lebih aku dgn merajin kan diri pun buatlah kuah durian .. itu pun sebijik je .. sbb yg lain² biji telah dihabiskan dgn jayanya oleh aku dan dina .. tp seingat aku, time aku pregnant dia tak lah hantu sangat makan durian .. so-so je kalau makan .. yg masa time pregnant kan adin tu yg aku hantu .. sampai sanggup kita org masuk jln bkt putus (negeri sembilan) sbb nak cari durian kampung .. bayangkan dgn perut yg buncit tak hingat tu, sibuk nak makan kat tepi jalan .. pakcik yg jual tu pun melayan jelah aku .. 1 biji aku sorang je hadap .. eh, 2 biji kot .. lepas tu masuk je kete muka sengihhh tak hingat .. almaklumlah 2 biji durian ada kat dlm perut aku .. hahaha .. tp adin tak suka sangat durian .. dapat 1-2 ulas pun dah cukup .. maknanya bukan lah adin yg nak makan kan .. bila aku dah buat kuah durian tu, esoknya aku bawak lah pegi opis .. sarapan lah kami geng sme dgn roti cecah kuah durian .. lunch pun sama .. bila dah ptg, roti dah habis .. kuah ada lg skit jadi aku bawak balik .. kat rumah hadap lg dgn dina .. hahaha .. jadi aku dgn dina ni kira hantu durian lah kan .. hehehe

ni kuah durian aku .. aku suka gula putih .. mr hubby suka yg gula melaka .. tengok lah mana yg ada .. ada gula melaka pun aku blasah je .. yg penting pekat dan likat .. ;p

2 comments:

Hanis Azla said...

kuah durian cicah roti mmg best.. makan dgn pulut dan roti jalan pun best juga.. akak pun lebih suka guna gula putih dari guka merah.. aida.. nak sikit.. he..he..

Unknown said...

kak hanis, yg dlm pic tu dah habis .. nanti kalau buat lg boleh je .. tp kalau post confirm tak lepas .. hehehe