Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Wednesday, October 20, 2010

Bali ~ Day 2

ni peta bali .. besar je aku tengok .. dari yg tour guide tu cakap, ada lah 2-3 gunung berapi yg aktif .. dan kita pun tak akan lawat tempat tu .. jam 8.30 pg kita org dah gerak utk tengok barung dance .. ni wajib kot tour guide akan bawak sbb semer tourist pun mmg tuju ke sana .. memula aku teruja, pastu aku jadi sangat sangap! bukan apa .. smalam tak bley nak tdo .. tu yg terasa ngantuk .. tp tetap aku gigih dgn layan .. lepas dah tengok, kita org terus ke next destinasi utk naik puncak .. perjalanan hampir 2 jam kot .. jawabnya, kami tdo .. haha .. tour guide tu aku panggil bli made .. bli tu maknanya abg dalam bahasa sana .. tp sudahnya aku panggil dia madeeeee je .. asst. tour guide tu nama dia wayan .. pendiam sangat dan pemalu .. dua² agama hindu dan majoriti penduduk kat sana 80% adalah hindu .. tp kulit org sana mcm kulit kita .. jadi tak bley nak agak dia agama apa .. kat sana susah nak jumpa masjid .. penuh dgn temple je .. dan satu yg aku suka, sungguh pun jln kat sana tu sesak dgn kereta tp dorang sangat tolak ansur .. dia akan bg jln kalau kita nak belok masuk simpang .. tak mcm kat msia .. dah letak tanda kuning kat tengah jln pun dia bley buat muka bodoh dgn kereta dia .. siottt betul org mcm ni .. sampai kat puncak dlm pukul 12 mcm tu tp cuaca sejuk .. madee suh kita org lunch dulu .. dorang dah booking kat restoran maharani maharaja .. aku pun lunch lah .. tp fara tak berapa nak makan .. mungkin badan tak sedap kan .. pastu bergambar lah sekitar puncak ni .. sbb cuaca pun sejuk, view bukit tak berapa nampak .. banyak kabus je .. layan jelah .. lepas dah turun dari puncak, kita org bershopping serba sedikit .. kat sini lukisan kan murah .. aku belasah je beli .. pastu adalah aku beli frame gambar dan jugak cermin muka .. utk sapa ?? utk mak aku .. hahaha .. dah lepas shopping bagai, madee bawak kita org pegi spa .. aku takde hal .. sbb dah lama pun tak berurut .. madee bawak spa yg mmg ekslusif tp harga murah .. kenalah sorang rp350 atau RM122.50 utk 3 jam .. dari massage, scrub dan mandi bunga .. mmg berbaloiii .. lepas dah spa tu semer, kita org dinner .. dinner mcm smalam (sbb kita org mmg nak makan lagi) tp kali ni makan kat restoran terus .. makanan dia halal dan enak bangat .. sambal dia pun sedap sampai kita org borong bawak balik msia .. layannn jelah ..


pic banyak .. jadi aku all in je senang .. hehehe .. time ni kat barong dance tu ..

ni kat puncak .. kamera murah, jadi hasil cenggitu jelah ..

ni time kat maharaja restoran ..

ni kat kedai art dan kedai cermin ..


muka lepas spa .. nampak cantik lah plak .. ;p


ni lah menu dinner hari ke dua .. tengok aku belasah sambal dia .. sampai 4 bekas kecil aku bedal .. mmg sedap ..

4 comments:

Fieza79 said...

syiok nyaaa korangg..! cuti2 Indonesia..

Unknown said...

tu jelah yg mampu fieza .. nak shopping pun best sbb barang murah ..

Marsha~ said...

bestnyeeeeeee.. rindu sangat nak ke bali time muda2 dulu.. hehehe

Unknown said...

marsha, tu lah tu .. time muda tak mampu .. ni time dah anak 2 baru lah bley berjln bagai .. hehehe