Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Tuesday, October 19, 2010

Day 1 ~ Bali

mcm aku cerita sebelum ni, aku ke bali .. aku pegi berdua dgn darling aku .. bukan darling kat rumah tu tp darling best friend aku, FARA .. dia ni mmg best .. masuk tahun ni dah 2 tahun kita org berkawan .. so far mmg best lah sbb dia paham aku dan aku paham dia .. time nak pegi ni dia demam dan aku ada cakap kat dia kalau dia tak sihat, tak payah lah pegi .. aku risau takut dia tambah sakit .. tp dia gagahkan jugak diri dia tu utk aku .. sbb aku kan tak pernah pegi bali lagi .. alahaiiii .. really appreciated with our relationship ..
ptg jumaat tu dlm pukul 1.oo mcm tu darling aku ni amik kat opis skali dgn bf dia .. bf dia didera utk hantar kita org .. yeee .. marahlah aku sbb buat bf dia tak solat jumaat .. haishhhh
patutnya jam 5.20 tu kita org dah berlepas tp disbbkan tayar kapal terbang tu botak, kena plak nak ganti tayar .. dan-dan tu jugaklah dorang baru nak buat .. sabar jelah .. aku pun malas lah nak cakap apa sbb kita nak pegi jauh .. tak baik merungut .. hehehe ..
dah siap tukar tayar semer dlm pukul 6.20 gak lah kita org berlepas .. touch down kat airport Ngurah Rai tu dlm pukul 10 lebih gak lah .. pastu kita org pun berkejar utk kutip luggage kita org .. aduhaiiii .. aku sangat takut bila ada kat situ .. ada ke patut, pak polisi bali ni bawak anjing yg besar dan garang tu utk hidu dadah .. aku ni dah lah penakut .. berlari kita org kiri dan kanan sbb takut .. mmg tu undang² dia ke ?? kalau lah terkena kat aku, mmg pengsan rasanya .. tak sempat aku nak amik gambar gara² anjing dan pak polisi ni .. siottt betul !!
keluar je dari kaunter check semer, jumpah lah travel agent kat sana .. dia pun dah tunggu dan terus di hantar ke hotel dulu .. tp dah siap tapau makan lah .. dia tau kita org kebulur .. hahaha ..
aku stay kat palm beach international hotel, kuta .. ok lah hotel tu .. tp pada aku murah pun takpe sbb cuma nak tido je pun .. selebihnya berjalan .. jadi mlm pertama tu end up dgn kita org makan kat bilik dan tido dan simpan tenaga utk jln² bali next day ..

pic ni lah part yg tayar tu nak kena ganti .. tu FA air asia tu dah naik kena turun balik .. pilot pun kena turun .. hahaha .. gasaklah korang ..

ni makanan utk day 1 .. mcm kesian je kan .. tu dia panggil nasi timbel .. nasi tu dia dah masak pastu dia gulung dlm daun pisang pastu dia panaskan dlm bekas kukus .. ayam tu mcm ayam penyet je dan mmg ENAKKKKK ..

ni pic aku dgn darling dari tengah tunggu sampai lah berposing sakan gara² tayar nak kena tukar .. terus aku abaikan ayat "tidak dibenarkan sama sekali bergambar disekitar kawasan tempat parking kapal terbang" .. aku peduli hapaaaa .. janji posing tetap posing ..
**baju tu kan dari opis .. terus lah aku ke bali berbaju kerja .. gigih gitu .. wallaaaa

2 comments:

Fieza79 said...

wahh sempat flight tu tuka tayar dh botak..haha kelakar je dgr...awal2 tk buat ke tk psl2 delay kan...hurmm

best nya Aida g Bali..jeles gue..kwn sponsor ke..?

Unknown said...

fieza, tu lah tu .. time dia dari tempat lain tak plak dia check dulu kan .. delay 1 jam ..
pegi cik abg yg tlg bayarkan .. hehehe ..