Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Thursday, June 30, 2011

Rumah Hampir Terbakar

lihat tu .. berasap je kan jiran punya rumah .. sampai hati tak nak ajak jiran sebelah ni makan ayam panggang ye .. takpelah .. i jiran je .. wakakaka .. sudah .. ingatkan jiran sebelah bakar ayam atau pun ikan .. tp rupanya tu adalah intro kepada kebakaran .. ;p
tengok .. tak cayakan .. sekelip mata je asap dah tebal dan kelihatan ramai jiran tetangga yg dtg dgn cepat nak hulurkan bantuan ..
dan encik bomba sangat cekap sekali sbb berjaya sampai ke lokasi kejadian dlm tempoh tak kurang dari 10 minit .. sangat pantas dan cergas ye ...
tengok mr hubby .. sangat cute dia berkepala botak dan berbaju merah dtg membantu .. dan yg berbaju hitam juga botak adalah mamu .. dia menoropong sapa yg ada kat dlm .. dan si kecil berbaju merah, adalah hero aku .. sangat comel bila cuba membantu abah dan kengkawan ye ..

kisah sebenar :
jiran sebelah telah kehilangan lighter .. lalu dinyalakan api di dapur gas .. bila dah dapat rokok, terus terlupa api di dapur gas .. haiii bang .. rokok lagi best kan sampai kau terlupa nak tutup balik api tu .. tp kalau rumah kau hangus, rumah aku pun hangus jugak tau .. jadi kisah tragis tu telah berjaya diselamatkan oleh jiran tetangga ni jugak .. masalahnya kan bila si jiran ini pening sbb nak memasang balik grill dapur yg telah jirang tetangga ini jahanamkan .. nak buat mcm mana .. tu sendiri lah tanggung kan sbb kami hanya membantu mana yg terdaya ..

moral of the story :
tolong beli lighter banyak² buat stok !!!!

6 comments:

Hanis Azla said...

uish.. bahayanya.. bila dah cuai mcm2 boleh jadi kan.. minta dijauhkan hendaknya.. nauzubillah..

Aida said...

Kak Hanis, mmg bahaya kak .. naya je kalau api marak sbb rumah kami kan melekat² .. naya je ..

Hanis MY said...

nasib baik la tak sempat merebak... semoga jd iktibar utk semua..insyaAllah...

Jasman said...

tu maknanya rokok melalaikan.hehe

Aida said...

Hanis MY,
betul tu .. cuak jugak kak aida memikirkan utk memindahkan segala barang .. haishhh ..


jasman,
yelah .. dapat je rokok terus terlupa ye..

Marsha~ said...

sengal betul dah nyala rokok tak padam balik.. samelah mcm aku haritu.. dah slowkan api, lepas angkat lauk dr kuali tp api tak padam... hangit satu rumah!! wakakaka