Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Tuesday, March 22, 2011

Hajat Tercapai

yeayyyy .. bukan hajat haku .. tp hajat anak² yg nak naik bas dari kl ke melaka, melaka ke kl .. ni kisah cuti sekolah yg seminggu tu lah .. kebetulan mr hubby tak dapat nak balik .. jadinya, aku dgn the kiddos balik melaka naik kereta sbb nak pulangkan balik kete ayahanda tercinta yg telah aku culik .. jadi dari melaka nak balik kl, kami akan dapat naik bas .. aku sanggup apply cuti hari isnin semata-mata nak naik bas .. kalau balik hari ahad takut bas penuh .. dan aku amik bas ptg sbb nanti senang mr hubby nak jemput nanti .. sebelahnya siang aku dah bawak the kiddos pegi melawat muzium sampai penat .. hehehe .. taktik yg terbaik sbb bila naik bas nanti dorang akan tido .. kami amat bertuah ptg tu sbb tiket masih ada dan banyak dan tempat duduk jenis 1+2 .. aku bukan apa .. risau adin kena duduk sebelah org yg tak dikenali .. bila tengok seat jenis 1+2 ni, aku lega skit .. yg penting kena duduk sebaris .. senang nak tengok anak tu kan .. dan sepanjang naik bas tu, dorang suka .. tp separuh jln, mereka dah terlelap .. mungkin penat kot jln² melawat muzium .. yg penting, hajat dorang dah tercapai .. tp bila dah sampai je kl, dorang cakap nanti nak ajak naik bas 2 tingkat plak .. hadoiiiii .. ingatkan dah bawak naik bas, dah lega dah hati aku ni .. tp ni ada hajat lain plak .. nampak gaya kena pikir bawak naik bas panorama kl jelah ..yg tu pun 2 tkt gak kan .. ;p
entah apa yg dia tengok kat luar tu kan ..
adik dgn peace nya walaupun bibir pecah sbb kering..

2 comments:

Hanis Azla said...

hajat anak2 aida dah tercapai.. hajat anak2 akak entah bila pula.. he..he.. pandai taktik maknya kasi anak penat biar tertido dlm bas yer..

Aida said...

Alhamdulillah kak hanis .. dah pun tercapai .. taktik tetap taktik kak, kalau tak jenuh dia nak mcm² dlm bas nanti .. :)