Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Tuesday, March 29, 2011

Pasar Baru

ulhmmm .. dah lunch ni baru dapat nak update blog .. memula skali nak citer pasal baru .. tak sah kalau ke bandung tp tak singgah ke pasar baru .. pasar baru ni banyak jual kain ela, kain telekung, kain sulam, kain utk baju kebaya dan segala mak nenek lah yg ada kat pasar baru tu .. kelengkapan utk pegi haji pun ada .. err baju renang yg muslimah pun ada jual kat pasar baru tu dan harganya pastilah lah murah dari malaysia .. tp aku tak beli pun .. aku sekadar beli telekung dan jugak kain ela yg dikirim oleh kengkawan opis .. selebihnya aku beli kain utk buat baju raya dan jugak baju utk pegi keje .. utk kengkawan yg akan ke bandung, kat pasar baru ni korang kena pandai main harga .. kalau nak mintak diskaun, mintak diskaun terus 70% .. pastu pandai lah korang naik kan skit² .. tp mcm aku pegi yg minggu lepas, harga barang semer dah naik .. dorang bagi diskaun pun skit² je .. tp sebab kualiti dan cantik, aku beli jugak .. yg mana kengkawan opis ada kirim, aku beli dan aku tak kena kan sebarang charge .. bukan apa .. esok kalau kita kirim kat org pun, tentu kita harapkan yg murah kan .. jadi aku tak de lah buat mark-up² harga ni .. meh tengok gambar ye ..


yg ni antara kain utk baju kebaya ..


antara kain telekung yg pelbagai corak dan sulaman .. harga bergantung pada jenis kain ..


yg kaler biru tu sutera sulam manik .. mmg cantik dan berbaloi utk beli ..



yg ni pun cantik kan ..


dan yg ni paling cantik .. sutera sulam timbul ..



--> pada kengkawan yg akan ke bandung, DIINGATKAN agar tidak ke pasar baru dulu .. sbb nanti duit banyak habis kat pasar baru .. sedangkan Factory Outlet sudah menuggu kedatangan kita .. hehehe

aku cakap ni pun sbb aku dah TERpegi pasar baru dulu .. pastu tetiba menyesal sbb kat FO blanja skit je .. haishhhh .. ni lah org pompuan .. bawak 10 juta pun takkan cukup punya .. tu belum lagi yg kad gores dan menang .. nasib lah aku takde kad .. kalau tak parahhhh ..

next entry, aku citer pasal Factory Outlet plak ye ..

6 comments:

Marsha~ said...

kalau sy mmg tak ke pasar baru kot sbb sy jenis yg tatau nak compare mahal ke murah bab2 kain2 ela ni... selalunye kain2 ela, mak yang pilihkan.. nguahahahha

Hanis Azla said...

akak selamat sbb pergi factory outlet dulu.. tp pergi time nak tutup plk.. jdnya tak byk pun yg dpt di belek utk dibeli..
syok kan ke pasar baru tu.. naik rambang mata nak memilih.. mana kena kacau dgn org jual souvenir lg.. he..he..

Unknown said...

marsha, untung lah awak .. mak bley tlg pilihkan .. tp sesekali kalau kita pilih pun mcm terasa puaskan ..

kak hanis, mmg sakit mata sbb rasa semua nak .. ta² 2 juta dah blanja kat pasar baru .. bila nak shopping kat FO, dah duit terkurang .. haishhh

Arash Libra said...

rindu nak ke bandung lagi..wehuu :)

Unknown said...

hi anna, thanx .. tp saya bukan blogger tegar .. huk huk huk ..

arash, jom kita ke bandung .. kita ajak geng psmb yg kepala ngam utk gegar bandar bandung .. hehehe

Unknown said...

salam , saya nak tanya bju yg warna purple toe berapa eaa ??