Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Wednesday, November 12, 2008

Makan-makan ..

Entry ni utk Sunday lepas .. aku dgn dila dan anak² aku pegi ke MITC, Melaka ada buat pesta makanan untuk 14 buah negeri dlm Malaysia ni .. patutnya Giea & Nurul (my 3rd & youngest sister) ikut skali tp tetiba dia org malas lak .. jadinya aku dgn dila angkut the kiddos sbb hubby pun malas .. aduhhhh .. bila dtg penyakit M ni mmg tak leh nak buat apa kan ..
sampai kat mitc tu mmg dah ramai org .. ibarat mcm ada karnival .. kita org terus pegi cari makan dulu sbb dah kelaparan .. hehehe .. aku yg mcm mengong ni, terus je menonong ke kaunter negeri melaka dan amik nasi, ikan pari masak asam, tempe goreng, ikan kembung bakar dan ulam .. all in is rm9.50 .. wahhh mahalnya .. kata promosi makanan tempatan .. takpelah .. sbb aku kalau bab makan ni malas nak berkira sangat .. dila dia amik makanan kat warong negeri sembilan .. mmg aku pun target nak makan masakan negeri sembilan tp bila tengok hanya lauk ikan haruan salai masak lemak cili api aku terus tak nak .. aku ni mmg tak makan ikan yg mcm tu .. bila dah habis makan, baru aku perasan .. patutnya aku cuba makanan negeri lain .. bukannya negeri kelahiran aku kan .. hahahaha .. tengongggg jeeee ..
the kiddos aku suapkan saja sambil dia org makan keropok from terengganu .. boleh di katakan makanan kat situ ada yg murah dan ada yg mahal ..
lain² ada gak pertandingan permainan tradisional mcm gasing, congkak, batu seremban, dam galah, teng-teng dan layang-layang .. mmg seronok tengok .. paling best tengok org main dam galah .. mmg enjoy lah .. pastu masuk dlm dewan tengok makanan dari industri desa utk setiap negeri gak .. aku beli kepek² je .. layan lah pic ni ..











2 comments:

MAMA ADIB said...

Ms Aida
wah semangat cik kak he he

lain kalu ada kosong kereta tu calling aku sure leh tumpang punya

BTW ada tag untukmu.. he he

Shoulder To Cry On said...

ayarkkk .. kalau tau mama adib suka, boleh roger kan ..
tagggg lagi ke ???