Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Thursday, December 11, 2008

Kena Dera .. :)

tajuk entry ni mcm suspen je kan .. tp sebenarnya aku saja je nak cerita kisah pengantin baru yg kena dera .. nasib zaman aku kahwin dulu tak kena mcm ni .. ni citer cousin aku yg kahwin tu ye .. sbb dorang nya makanan semer masak bergotong-royong jadinya banyaklah guna periuk² yg besar utk masak .. jadi, bila dah habis kenduri isi dlm periuk pun sure dah habiskan .. korang rasa sapa yg kena basuh periuk tu sumer ??? sapa lagi kalau tak pengantin .. kira time tu, pengantin mmg kena buli dan dera lah .. takde can nak duduk goyang kaki ok .. aku ni yg amik gambar pun cuak gak takut kena siram dgn air .. nasib aku dah sound dorang siang² .. rasanya amalan mcm ni dah tak praktik lagi dah sbb kebanyakan nya buat majlis guna katering .. mcm kita org lah .. cuma bila balik je rumah, kenalah kemas segala apa yg patut .. tp, part paling best kan sure time kira duit kukut .. duit kukut tu kira duit salam berisi lah .. aku main hentam je 'kukut' tu sbb pernah dengar org cakap .. :p
2nd part yg best gak time bukak hadiah .. haruskannn masa tu banyak lah pinggan mangkuk, cawan dan segala electrical part yg dapat .. aku ni toaster je dapat sampai 4 .. yg guna 1 je .. selebihnya aku bg keluarga mertua .. yg lain aku tak ingat dah .. ok tu je cerita nya ..

2 comments:

Nurmala Mazlan said...

lar...
tajuk gempak jer...
ingat kena dera apa tadi..

Unknown said...

HEHEHE .. sesaja je pepagi buta kan ni kan ..