Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Monday, January 12, 2009

After 20 minutes

ni kisah benar pasal arwah kakak sepupu aku .. last entry pasal aku dapat call dari mr hubby kan .. tp, masa kita org on the way, mr hubby call lagi cakap "kak nyah tak jadi meninggal" .. aku dah panik sbb mcm pelik jerkkk .. alang² dila dan along dah sampai umah aku, kita org pun teruskan perjalanan ke ipoh gak .. sampai jerkk ipoh terus ke hospital .. mmg benar arwah kakak sepupu aku tu masih lagi bernyawa .. dan memang benar dlm tempoh 20 minit tu, arwah tidak bernyawa .. doktor semer bertungkus lumus utk menyelamatkan arwah .. lepas je 20 minit, alhamdulillah she's still alive .. tp, condition dia tak berapa bagus dan dia ditempatkan di ICU dlm keadaan koma dan juga guna life support machine for 48 hours .. maksudnya, dlm tempoh 48 jam jika tidak ada sebarang perubahan machine tu akan dicabutkan .. dlm tempoh 48 jam tu jugak, kami sempat membacakan surah Ya'ssin dan cuba support arwah .. waktu aku dan adik² aku aziah dgn dila berbual dgn mengimbas kenangan silam, arwah mengalirkan air mata .. maknanya, arwah dengar apa yg kami bualkan .. dila cuma cakap "kak nyah, dulu masa kita org kecik² kak nyah suka mandikan kita org kan .. kak nyah ingat tak .." time tu mmg kita org dah bercucuran air mata .. empangan air mata ni mcm dah tak boleh nak kawal .. lajuu je dia turun .. pastu aku suruh adik aku bacakan Ya'ssin sbb aku cuti .. sebak aku dengar bacaan Ya'ssin dan aku tengok arwah tu pun bernafas dlm keadaan tenang je .. sesekali mcm nampak dada arwah berombak mcm menangis tersedu² .. tp, pada hari ahad doktor dah call relative utk berkumpul dan doktor bg tau yg arwah dah tak ada harapan .. cuma live machine masih tak cabut sbb nak genap 48 jam .. tp, arwah pergi juga sebelum sempat machine di off kan .. arwah juga dikebumikan bersebelahan dgn kubur satu²nya adik perempuan dia .. semoga kedua²nya ditempatkan dikalangan org² yg beriman hendaknya ..

** 1st pic tu husband arwah yg tengah melayan perasaan .. seorang suami yg akan kehilangan seorang isteri yg di kasihi dan dicintai .. semoga abg aziz akan tabah dlm mengharungi hari² yg mendatang ..
** 2nd pic, aku curi² ambil gambar arwah di bilik ICU
** 3rd pic van jenazah
** 4th pic ketika tengah menunggu jenazah di bawa ke unit forensik
** 5th pic ketika di rumah ibubapa arwah
** last pic ketika di bawa keluar dari rumah menuju ke masjid utk di solatkan buat kali ketiga seterusnya di bawa ke tanah perkuburun ...

4 comments:

eZa said...

al-fatihah. semoga roh nye dicucuri rahmat & ditempatkan dikalangan org2 yg beriman -amin-

MS said...

Al Fatihah

Anonymous said...

Al Fatihah..daripada Allah kita datang, kepada Allah jualah kita kembali..

Unknown said...

tq all .. moga arwah di tempatkan dikalangan org² yg beriman ..