Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Wednesday, January 14, 2009

Meatball Spagetti

smalam tetiba jerkk mr hubby request nak makan meatball spagetti .. dia bukannya suka sangat makan spagetti .. tp sbb dah dia nak, aku buat kan saja .. aku ni mmg lah apa pun belasah tp sbb mlm aku dah kurangkan makan (ekoran nak kuruskan badan) aku cuma masak sikit je .. pegi d'hati terus cari barang .. pastu singgah jap pasar malam nak beli lauk utk hari esok dan lusa .. balik umah cabut je tudung terus jerang air anak dan juga air utk nak rebus spagetti .. sbb aku tengah cuti, terus aku sinsing lengan baju utk siapkan bahan² nak memasak .. aku cukup letih bila time nak cincang bawang sbb mata aku ni akan jadi pedih dan berair .. dah mcm org menangis jerr .. aku tahan jerrr sbb yg nak makan pun mr hubby gak .. dah siap je cincang bawang, aku pun cuci lah daging ramly yg dah siap cincang halus ni .. pastu meatball tu pun aku cuci gak .. bila semer bahan dah siap, spagetti pun dah siap di celur aku pun memulakan tugas untuk memasak .. tak lama, dlm 20 minit dah siap .. itu pun sbb pakai api yg sangatlah besarnya .. nak cepat masak punya pasal .. hehehe .. ok lah itu saja utk citer smalam ... pic cuma sempat amik satu je .. yg tak bestnya the kiddos tak minat spagetti ni .. dorang lagi suka spagetti putih .. next time ok !

** mr hubby makan 2 kali tambah .. maknanya dia mmg nak makan kan .. ;)

2 comments:

superduperpapa said...

wow lazatnyer...bakso pun ada meatball..huhu

Aida said...

hmm .. sapa kah superduperpapa ni ye .. tima kasih lah sbb membaca blog saya ni .. cuma tertanya² siapakan gerangan nya superdupermama ..