Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Thursday, October 9, 2008

Gerammmmmnya !!!!

Masa hubby jemput utk balik umah, aku tengok kat seat blakang ada rojak mamak .. hehehe .. mcm tau² je kan aku nak berbuka karang .. memula aku request utk cendol, tp katanya nanti dah tak sedap sbb hubby nak kena keluar dari kawasan bkt cheras dlm pukul 2pm .. kira rojak tu penyejuk hati lah tu .. tq ye mr hubby ;) .. pastu dia cakap nanti tlg gorengkan mihun putih ye .. aku pun ok je sbb aku malas nak makan nasi ...
Masa tengah berbuka, tetiba hubby teringat nak cerita aku pasal hal ni .. hubby cakap, rak buku cerita aku tu dah ada anai² .. huh ?? biar benar .. sebab sebelum balik bercuti seminggu tu, aku baru je bersihkan dan susun balik buku² cerita koleksi aku dan buku² cerita koleksi ADIK IPAR aku .. kira dah ala² kenyang, aku dgn rakusnya pun masuk ke bilik tu utk tengok rak buku tu .. rasa mcm nak nangis dah sbb aku tengok mcm ada sarang .. rak yg aku beli ni 3 tkt je .. tengok kat tkt atas, mcm ada habuk kayu skit .. pastu aku belek kat tkt 2, perghhh .. kat sinilah sarang dia .. sbb tkt 2 tu banyak buku lama skit .. huarghhhh .. sedihnya aku tengok buku² tu dah berlubang² ... aku amik aerosol terus spray tak hingattt .. pastu aku tinggalkan dulu rak tu sbb dah habis setengah botol aku spray ..
Lepas je aku dah siap goreng mihun, aku pun sambunglah operasi .. amik skali beg plastik utk asingkan buku yg elok dgn buku yg tak elok .. sudahnya, adalah dlm 10 buah jugak yg rosak dan tak boleh baca .. selebihnya ada lah kesan gigit tp tak merosakkan keseluruhan bacaan .. dah lah aku ni gilerr dgn buku² dari Alaf 21 .. nampak gayanya, kenalah aku cari balik buku yg rosak tu ..
1st pic tu tkt 2 .. tu lah sarang dia yg dah membiak .. 2nd pic tu pulak, buku yg kat tkt 2 pun ada jugak sarang dia ..
3rd & 4th pic, antara koleksi buku aku

4 comments:

The Journey.. said...

aku pon suka baca buku2 alaf 21. tp aku tak beli. aku pinjam jek. so nak pinjam ko nye ley ke? hahaha...

Nor Aida Abdullah said...

boleh je .. takde hal .. tp, berlubang² sikit lah .. aku kena beli rak buku yg jenis besi lah .. baru tak makan anai² ..

ierdahaszahida said...

anai-anai...jaga-jaga jgn sampai merebak...kalau tak nanti satu umah teruk...

umh kak ida kat kitchen kabinet , habis diserang anai-anai...
tu sebab nak renovate umh...nak runtuhkan yang lama...

Nor Aida Abdullah said...

yer lah kak .. habis rak buku aida dgn semer buku .. aduhhh .. ni semer saja je nak perabihkan duit ..