Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Wednesday, October 8, 2008

Kisah Sembahyang Terawih

Ekceli, ni bukan kisah aku .. dan kisah ni pun dah lepas .. sajalah nak menginsafkan diri sekejap ..
kisah ni berlaku pada terawih yg ke 20 .. hubby pergilah terawih mcm biasa .. sampai je kat surau area rumah, dia akan solat isya' dulu sementara nak buat solat terawih pulak .. hubby ni tak kisah duduk kat saf mana pun, janji solat .. biasa dia keluar rumah dlm 8.15pm dan akan balik dlm pukul 10.00pm lebih lah .. tp, mlm tu dlm pukul 8.45pm dia dah balik .. aku pun pelik sbb dia balik awal .. ingatkan ada bola ke .. tp dia cakap dia bengang dgn org ajk surau tu .. masa tengah tunggu utk solat terawih, ada ajk surau tegur seorang lelaki tua india muslim .. mmg pakcik tu dah tua dan selalu batuk .. tau tak apa yg ajk tu cakap ?? "Boleh duduk saf blakang tak ?? ganggu org nak sembahyang lah .." gilerrr lah ajk surau tu .. hubby dengar, dia bangun terus keluar dari surau dan balik ke rumah terus .. standard lah kalau org tua batuk² ni kan .. mentanglah dia muda lagi ..
aku yg dengar cerita ni pun hangin je satu badan .. sudahnya, start mlm tu dia hanya terawih kat rumah je .. kalau lah kita esok tua dan batuk², akan berlaku juga ke perkara yg sama ?? mana perginya sifat hormatkan org tua ?? aduhhh .. yg paling aku kesalkan sekali, perkara ni berlaku di rumah Allah .. tlglah, kita pun akan tua juga ..

2 comments:

eZa said...

sume org dh gile! dh x tau nk pk waras lg dh! selfish! isk!

Nor Aida Abdullah said...

zaman dah berubah .. tak mcm kita dulu² kalau org tua di dulukan .. skang ni semernya tak guna !!