Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Thursday, October 23, 2008

~ Ipoh Trip ~

Ni citer yg dah lepas .. baru aku ada masa nak up date .. ni trip raya ke ipoh .. dari hari jumaat tu, semer dah kumpul kat rumah aku .. hari sabtu baru gerak ke ipoh .. perjalanan hanya 2 jam je sbb mcm dari melaka ke kl je .. rumah yg dituju adalah rumah mama .. masa sampai tu, mama tengah bz memasak .. banyak betul lauk yg mama masak antaranya gulai tempoyak, ikan rebus goreng, kari ikan, ayam goreng, sambal udang petai dan ulam petai .. yg paling best sure gulai tempoyak kan walaupun aku tak pandai makan .. hehehe ..
lepas dah makan dan kenyang, mata pun mulalah layu kan .. saja je nak suruh tido tu .. tp, tak layan pun sbb kita org nak jln² area ipoh while my parents pegi kubur .. patutnya kita org ni lah yg pergi, tp sbb banyak sangat ragam cucu² yg agresif atuk suh pegi jln² .. kalau atuk tak suruh pun, kita org mmg ingat nak berjln .. hahaha
sebelah malam, mak long dah pesan ke rumah dia utk dinner .. hmm penuh gak aktiviti satu hari ni dengan makan je .. kat rumah mak long, aku tertarik dgn satu gambar lama .. seriously, menarik mata aku utk terus menatap ... sangat cantik sekali .. sempatlah jumpa opah cu yg dah tak berapa kuat utk duduk atau berjalan .. aku ni mmg dia tak ingat .. tp my ayah, dia ingat 100% .. what to do .. kita ni pangkat cucu je kan ..
next day, kita org ke rumah adeq lak .. dia dah ready dgn laksa dan kueh tiaw goreng .. finally tanpa nasi .. baru lah aku layan makan .. hehehe ..
dlm pukul 2 mcm tu, baru gerak balik ke kl utk ke rumah mami pula .. kat rumah mami sangatlah simple sbb dia cuma sediakan nasi goreng, mee goreng dgn kuih-muih raya .. hehehe
lepas dah borak², baru hantar dia org ke sg besi utk terus balik ke mlk .. hmm tu jelah ceritanya utk trip ke ipoh .. lepas ni enjoy viewing ye termasuk pic yg aku paling suka ...

My ayah & my emak ..

here it is .. opah cu masa muda .. cantikkk tau ..

opah cu yg dah tak kuat .. :(

opah cu with ayah ..

mak, maklong & ayah




No comments: