Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Tuesday, October 28, 2008

My Open Raya ...

Tahun ni aku gigih lagi buat open raya .. tp tak jemput ramai pun sekadar kengkawan yg rapat, cikgu² adin & dina, jiran² dan mr hubby nya kawan .. last year, aku buat mee kari dan mee lidi goreng tp tahun ni aku nak cuba kelainan .. kita org buat soto, celur bihun, roti jala, kuah kari dan juga karipap .. utk nasi impit, mlm lagi aku dah masak .. utk kuah soto & kuah kari pulak pepagi subuh pula aku masak .. tepat je pukul 7 pagi , aku dah start menjala .. makkkk aiiii .. letihhh gilerr menjala ni sbb aku berdiri .. tp, sbb adin mmg suka roti jala aku senyummmm je utk memasak .. org dulu² kata kalau memasak kena happy dan muka kena senyum .. baru makanan yg kita masak tu sedap ... dan satu lagi, hati kena ikhlas .. hmmm mungkin jugak betul sbb aku pernah masak time takde mood, terus tak menjadi .. wakakaka ...
guest yg mula sampai adalah jiran aku .. tak lama kemudian Qmie dan fiance pun sampai .. hmm nampak zam mcm selera dgn roti jala .. hahaha .. qmie, lepas ni aku turunkan ilmu utk buat roti jala tu kat kau ye .. hehehe .. masa tengah layan qmie, mr hubby nya kawan sampai .. bawa baby lagi .. so, borak lebih kurang qmie kena cabut dulu sbb ada 3 lagi rumah yg menunggu .. lepas je qmie balik, cikgu² adin dan dina pun sampai .. lupa nak pesan kat dorang jgn amik sambal kicap banyak sbb pedassssnya tahap gaban .. lepas cikgu² dan mr hubby nya kawan balik, eza and family pun sampai .. wahhhh meriah sungguh ... tak sangka ayah, ibu, cik padil, cik nora, wife busu ami, along n wife, intan tak ketinggalan mak dan jugak babah .. hmmm mmg rezeki aku dapat jumpa dia org serentak ... tetamu terakhir aku adalah kakak angkat tersayang, kak lyn and family .. apa pun, terima kasih sudi dtg .. hope to see u again next year .. insya'allah ..

main longgok je ..

goreng ayam dan masak nasi impit segera Þ)

4 ekor ayam dah siap perap .. without skin ..

my kuah kari

adunan roti jala

belasah je menjala ..

eza & co

kak farid (office mate)

kak lyn & abg yus

with mak .. (eza's mother)

4 comments:

Mrs Zamzuri said...

thanks for inviting beb. mmg roti jala & kari tuh sedap. Zam mmg dah suruh aku kot belajar buat. 1 hari nnt aku pasti akan menuntut dgn ko.

Unknown said...

no prob .. setakat makan² aku tak kisah sangat pun .. bab menuntut ilmu, aku sure akan turunkan ...

eZa said...

thx for inviting. the food were all good! ;) nnt buat mkn2 lg ek?! ;)

Unknown said...

no problem .. esok aku celebrate b'day anak bujang aku boleh lah .. kira house warming ...