Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Tuesday, May 12, 2009

Mothers Day With My Emak


tahun ni rezeki aku utk celebrate mothers dgn mak kat melaka .. aku dah tempah brownies walnut kat sr .. pastu mlm tu (hari sabtu mlm) baru lah celebrate .. ingat nak celebrate sunday tp tak sempat sbb aku dah nak kena gerak balik kl .. doa aku utk emak, agar dimurahkan rezeki selalu, diberikan kesihatan yg terbaik dan juga dipanjangkan usia emak .. AMIN ..
Kami semer sayangkan emak .. walaupun kami ni suka bergaduh, tp ikatan adik beradik tu takkan putus .. ingat lagi kalau kita org kecik² dulu .. tiap kali nak raya, mak mesti tempah baju kurung sorang 2 pasang kat makcik salmah .. tp utk along dgn aida, sure kena ikut ukuran mak .. mcm aziah dgn dila sbb dorang kecik lagi jadi ukuran badan dorang .. jadinya, baju aida dgn along tu boleh jadi baju mak juga .. pastu kalau pi shopping kasut dgn baju jln² mesti kena ikut selera mak gak walaupun kita org tak nak .. ingat lagi fav shopping mak kat madam king .. situ kasut kulit murah .. tp kena ikut selera mak .. jadi kalau aku memberontak, sure dapat cubit .. tp sbb mak yg bayar (guna duit ayah) aku terpaksa lah kami ni semer menurut perintah .. skang ni, aku dah besar dan ada anak sendiri .. apa yg anak aku pakai kena ikut selera aku .. jadinya, pepatah lama tu betul gak "mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi kan" .. cuma aku tak lah cubit anak aku tu .. hehehe .. Mak, kami semer sangat sayang mak .. walaupun dulu² mak kuat membebel, tp bebelan tulah yg kami rindu .. skang ni turn nurul lah dapat dengar bebelan tu sbb kita org semer dah besar dan dah ada keluarga sendiri .. ok lah tu je .. bergenang lak air mata ni bila bercerita pasal mak .. i love u makkkk .. mmmuuuuahhhh ...

oya dan dina .. dorang lak yg sibuk nak potong kek .. aku dgn mak dan 2 cucu yg dah bising nak makan kek ..

tengah sibuk aku nak cium mak, dtg lak hantu kom² tu ..

aku, mak dan aziah .. yg sebelah tu lak aku, mak dan dila .. cover rambut nampak .. dah mcm style mak itik je aku tengok .. ;p

the most and ever in my life till my last breath .. love both of u much !!

4 comments:

Arash Libra said...

sayangi ibu bapa anda...

cake mmg best!

Unknown said...

terima kasih .. sementara dorang adalah ni kita kena hargai setiap apa yg mereka lakukan ..
cake mmg sentiasa sedap .. hehehe

giea1011 said...

wah.. wah.. gambar ku maintain dgn nama kum2... senggal...aida pakcik tu cakap next time datang bawa swimming cap.. kau kan perenang berirama.. jadi janga lupa pakainose clip.. kalau x de pakai emak punya sepit baju.. boleh?
ikut nada oya... boleh?

Unknown said...

giea ~ sengal punya budak !!!