Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Monday, February 23, 2009

Boycott Insaf !!!!

gerammm betul aku masa lepas habis makan kat restoran insaf jln tar .. korang pun pernah makan kot kat kedai tu .. entah kenapa lak hari ni aku rasa teringin nak makan nasi briyani .. lepas dah habis makan semer, aku dgn mr hubby dah standby nak keluar lah .. tetiba anak aku dina secara tak sengaja terlanggar lah gelas milo ais dan terjatuh .. memula mmg aku buat derrrk je sbb budak kan .. apa lah dorang tau sangat .. jadi bila aku pi counter nak bayar, aku tengok ada tambahan rm5 sedangkan total sebelum adalah RM29.50 .. aku pun tanya lah mamak tu .. korang tau dia boleh jawab apa ??? "itu gelas sudah jatuh mmg ada sikit juga charge" .. aku pun cakap, "gelas buruk tu sampai rm5 ?? apsal tak minta je RM10 ??" pastu aku terus blah .. mmg betul menyakitkan hati aku sbb dah lah nasi beriani dia mahal .. RM11 sepinggan dgn ayam yg semakin kecil .. setiap tahun aku rasa mmg dorang akan naik kan harga tu .. banganggggg je .. murah lagi kalau aku makan ayam penyet .. sedap lg .. aku ni mmg tak kisah kalau bab makan .. tp kalau tuan kedai tu boleh berkira pasal sebiji cawan yg pecah, pada aku mmg melampau .. kalau dia bagi aku cawan baru takpe jugak .. ni dah berapa punya tangan yg dah pakai pun aku tak tau ..
takpelah restoran insaf .. skang ni kau masih laku lagi .. esok kalau kau dah tak laku baru kau nak insafffffff kan .. jadinya, mulai dari hari ni aku akan boycott restoran insaf .. no more beriani insaf anymore ..

5 comments:

eZa said...

keh keh keh keh... adoiyaiiii! :D

eZa said...

tp kan mmg dh tertulis dh tuh... RESTORAN INSAF BARU SDN BHD
HOUSE OF HIGH CLASS MULIM FOOD

ehehehe sahih2 la mahal ;) nk mkn nasik briyani g je kt bangi. johor punye. murah & sodap la dr mamak punye ;)

Aida said...

tu lah tu .. aku lak yg insafff ..

Mama Adib said...

sabar je laa

melampau tul

Aida said...

kira sehingga hari ni, kalau aku nampak je restoran tu rasa mcm bengang jerk ..