Kawan-kawan saya owwwsemmmm !!

NuffnanG!!

Wednesday, February 11, 2009

Ice Cream Punya Hal

kisah ni masa hari cuti tu .. aku tak perasan sama ada hari sabtu ke ahad ke atau isnin .. tp rasanya mcm hari ahad .. ini pun baru smalam mr hubby citer kat aku .. ptg tu mcm biasa the kiddos akan ajak mr hubby pegi playground kat area umah aku tu .. aku ni malas skit nak ke sana sbb nak settlekan keje umah .. jadinya dia org pun pergilah together with mr hubby .. masa tengah leka main, ada lah penjual ice cream ni dtg .. org yg jual ice cream ni kan mmg hati dia waja .. walaupun mak bapak buat tak faham, dia saja je bunyikan loceng tu sekuat hati .. the kiddos ni mmg hantu ice cream .. mcm aku kan .. pastu kebetulan mr hubby ada bawak rm5 je .. kira lepas lah utk 2 beradik tu .. lupa lak nak cerita .. masa dia org kat playground tu, ada gak kengkawan adin yg main kat situ .. jadinya dlm dorang tengah makan ice cream, kawan adin pun dtg .. korang cuba hayati ekk conversation dorang -:

kawan adin : adin, kau beli ice cream apa?
adin : ice cream hijau
kawan adin : aku nak jugak
adin : belilah kat situ. abah saya beli kat org tu
kawan adin : aku takde duit. suruh lah abah kau beli
adin : mintaklah sendiri .. yang tu abah saya (sambil tuding jari) .. nama dia abah ..
kawan adin : ??????

mr hubby aku yg dengar ni gelak je .. pastu mr hubby cakap hari ni tak bawak duit lebih .. next time ye . sambil ajak adin dgn adik balik .. sebelum ni mmg mr hubby ada belanja bebudak tu ice cream .. jadinya sbb dah pernah belanja, tu yg dorang ingat boleh dapat lagi kot .. tp dah mmg takde rezeki dorang kan hari tu .. ciannn dorang ..

1 comment:

eZa said...

ehhehe! chumel! :D